Hilfe - Suche - Mitglieder - Kalender
Vollansicht: SONAR 8.5
technoboard.at > Producing & DJing > > producing Software
Derrick S
ZITAT
Cakewalk kündigt Sonar 8 an (29/09/2008)
Cakewalk, renommierter Hersteller von Produkten für Musikproduktion und Recording, kündigt mit Sonar 8 die neueste Version seines DAW-Programms an, das neben vielen neuen Funktionen und einer großen Sammlung an professionellen Instrumenten vor allem eines mit sich bringt: mehr Performance.

Das Programm bietet alle wichtigen Grundfunktionen zum Aufnehmen, Komponieren, Editieren, Mixen und Mastern und kombiniert diese mit einer umfassenden Sammlung virtueller Instrumente und Mastering-Effekte, wie man sie nur selten in einer preiswerten Digital-Audio-Workstation findet.

Zu den neuen Funktionen in Sonar 8 zählen unter anderem ein aktualisierter Loop-Explorer, ein spezieller Instrumenten Track, die überarbeitete Audio-Engine, QuickTime-7-Im-/Export und ein erweiterter und optimierter Workflow. Sonar 8 Producer wird Anfang Oktober zum Preis von 499 Euro, die Studio-Edition für 299 Euro ausgeliefert. (AW) Webverweise: www.edirol.de
quelle:beat.de





Neuigkeiten in SONAR 8

Wenn Sie von einer früheren Version von SONAR aktualisieren, dann ist Version 8 das Upgrade, auf das Sie gewartet haben. Mehr als jemals zuvor haben wir vor diesem SONAR-Upgrade unsere Kunden aufgefordert, uns zu sagen, welche Features und Erweiterungen sie wünschen. Wir haben gut zugehört. Sehen Sie sich die nachfolgende Liste an.

Sie aktualisieren von einer älteren Version? Klicken Sie hier, um zu erfahren, welche neuen Features mit den einzelnen Versionen eingeführt wurden.

Neue Features, Optimierungen und Workflowverbesserungen umfassen:

Loop Explorer 2.0. Diese Ansicht ermöglicht das Durchsuchen und Vorhören von Audio- und MIDI-Grooveclips und -Patterns, schnelles Drag & Drop von Loops und Patterns in die Spuransicht und das Vorhören von MIDI-Grooveclips und Patterns mit einem virtuellen Instrument eigener Wahl.

Spezielle Instrumentenspur. Ein Spurtyp, der für virtuelle Mono- oder Stereosynthesizer optimiert ist und das Arbeiten mit virtuellen Instrumenten vereinfacht. Um dem Benutzer die Wahl zu lassen, welchen Ansatz er verwenden will, wird die mehrspurbasierte Methode der Verwendung virtueller Instrumente, wie sie aus früheren SONAR-Versionen bekannt ist, weiterhin unterstützt. Außerdem kann der Benutzer Instrumentenspuren aus separaten Audio- und MIDI-Spuren erstellen bzw. sie in diese aufteilen.

Performanceoptimierungen. Der Schwerpunkt lag hier auf der Funktionalität: Die Leistung konnte insbesondere bei hoher Spurenanzahl und niedrigen Latenzen gesteigert werden, der Programmstart wurde beschleunigt, und Audiogeräte können nun ohne Neustart gewechselt werden. Zudem wurde die Kommunikation mit VST-Plugins verschlankt und die ASIO-Leistung im Bereich des Latenzausgleichs bei der Ausgabe verbessert.

Optimierungen der Benutzeroberfläche. Größenänderungen bei Fenstern und Hauptfensterbereichen erfolgen nun flüssiger, die Pegeldarstellung wurde optimiert und Zoom- und Bildlauffunktionen sind jetzt benutzerfreundlicher.

Verbesserungen bei der Bearbeitung:

Clipauswahlgruppen. Mit dem Ziel, die Mehrspuraufnahme und die Spurverwaltung in SONAR zu vereinfachen, wird nun die Möglichkeit bereitgestellt, Clips spurübergreifend nach jedem Aufnahmedurchlauf automatisch zu Gruppen zusammenzufassen. Dies ist ideal, um Mehrspuraufnahmen (z. B. Drums) später zu perfekten Takes zu montieren.

Mausmarker. Der Mausmarker ermöglicht eine optische Orientierung und erleichtert so das Angleichen von Spuren für perfektes Editieren.

Teilungs- und Stummschaltungswerkzeuge. Hiermit können Sie nun mehrere Clips gleichzeitig editieren.

Bearbeitungswerkzeug. Zur Durchführung clip- oder zeitbezogener Bearbeitungen ohne Verwendung einer Modifikatortaste.

Verbesserungen bei der Aufzeichnung:

Liveeffekte und Aufnahme von Softwaresynthesizern. Mithilfe von SONARs Livemischfunktion lassen sich Ausgangssignale von Effekten und Softwaresynthesizern in Echtzeit aufzeichnen. Umschaltbare Aufnahmebereitschaft. Bei laufender Wiedergabe oder Loopwiedergabe lässt sich die Aufnahmebereitschaft bei Audio- und MIDI-Spuren nun direkt aktivieren und deaktivieren. Zudem sind die Punch-Funktionen und das Umschalten zwischen Wiedergabe und Aufzeichnung ebenfalls ohne Unterbrechung möglich.

Verbesserungen beim Abmischen:

Exklusiver Solomodus mit Solosperre. Der neue Solomodus erzwingt die Soloschaltung auf eine Spur oder einen Bus; gleichzeitig kann verhindert werden, dass bestimmte Spuren und/oder Busse stummgeschaltet werden, wenn die Solofunktion für andere Spuren/Busse aktiviert wird.

Quickgruppen für Bussignale. Gruppiert automatisch alle Quellspuren, die auf einen bestimmten Bus gelegt sind.

Monophone Hardwareausgänge. Erlaubt das einfache Routen von Spuren und Bussen nicht nur auf Stereoausgangspaare, sondern auch auf monophone Einzelausgänge Ihrer Hardware.

Verbesserungen bei der Steuerung:

Aktualisierte Transportleiste. Echte Rücklauf-/Vorlauf- und Pause-Schaltflächen, Vorhörschaltfläche, verbesserte Heuristik für Jog/Shuttle-Wheels, Optimierungen für Bedienfelder und beim Scrubbing.

Verbesserungen für Bedienfelder. Das Ein- und Ausblenden von Spuren auf Bedienfeldern kann sich nun wahlweise an der Spur- oder der Konsolenansicht orientieren, wobei ein- und ausgeblendete Spuren berücksichtigt werden. Die MIDI-Portzuweisungen für Bedienfelder werden in SONAR gespeichert, und es werden praxisbezogene Parameterwerte anstelle generischer Werte angezeigt.

Synchronisierte Spur- und Mischpultansicht. Ein- und ausgeblendete Spuren werden nun zwischen der Spur- und der Mischpultansicht automatisch synchronisiert.


Weitere Verbesserungen:

Optimierte Samplerate-Konvertierung. SONAR verwendet nun dieselbe schnelle Faltungs-Engine wie die 64-Bit-Mastering-Plugins der LP-64-Serie.

Audiounterstützung in Vista. SONAR bietet WASAPI-Unterstützung für beliebige Vista-Audiogeräte einschließlich WaveRT-Audio (PCI oder onboard), USB- und FireWire-Geräte.

QuickTime 7-Import/-Export. Unterstützung für die aktuellen QuickTime 7-Codecs einschließlich H.264 und AAC.


Verbesserungen beim Workflow:

Assistent zum Einfügen von Sends. Macht die Erstellung von Effektbussen und das Einfügen von Sends für neue oder vorhandene Busse ganz einfach und schnell.

Aktualisierte ACT-Presets. Neue Mappings für beliebte Plugins und Controller.

Vorlagen. Mehr als 400 neue produktionsfertige Spur- und Projektvorlagen.

Drum-Maps und Presets. Aktualisierte Drum-Maps und Plugin-Presets für unsere beliebtesten Plugins.

Patterns. Neue Sammlung mit Drumpatterns für den integrierten Stepsequenzer.


Neue Instrumente:

Beatscape Loop-Performance-Instrument. Beatscape ist das neueste Instrument aus der Schmiede von Cakewalks Synthesizer-Mastermind René Ceballos. Es setzt neue Standards in den Bereichen Loopmanipulation und Echtzeittriggern. Beatscape bietet 16 Pads zum Laden und Triggern von Loops oder Samples für Ihre Produktionen und Beats. Jedes Pad bietet einen vollständigen REX-Player, einen Stepgenerator im Rapture-Stil, mehrere Effektprozessoren und ausgefuchste Tools für das Zerschneiden und Umformen von Grooves auf der Basis von Cakewalks fortgeschrittener AudioSnap-Technologie.

Audiodaten werden direkt aus SONAR auf die Beatscape-Pads gezogen – danach ist die synchrone Wiedergabe direkt möglich. Mit dem integrierten Browser lassen sich Clips und Loops aus ihrer Audiodatensammlung, aber auch aus der 4 GB großen mitgelieferten REX-Bibliothek laden – erstellt von den Profis von Heatseekers und X-MiX und mit Beats, Breaks und Phrasen für eine Vielzahl von Stilen wie House, Drum n' Bass, Hip-Hop, Techno, Glitch, Latin, Reggaeton und viele andere mehr.

Beatscape ist das ultimative Remix-Instrument: einfach Audioclips aus mehreren Recording-Sessions kombinieren und sie über die 16 Pads live spielen und auf eine SONAR-Spur aufzeichnen. Clips und Loops aus zwei verschiedenen Projekten lassen sich laden und verschmelzen, und auch One-Shot-Samples können getriggert werden – alles direkt über die intuitive Oberfläche von Beatscape.

Features:

  • Laden und Triggern oder Bearbeiten von Loops „on the fly"
  • Umarrangieren von Loop-Slices mit dem Slice-Arranger im Loop-Editor von Beatscape, um Variationen oder ganz neue Loops zu erstellen
  • Mit dem integrierten Stepgenerator stepbezogene Änderungen von Amplitude, Panorama, Tonhöhe oder Tiefpassfilter mit Resonanz für einzelne Loops oder Samples schnell und intuitiv durchführen
  • Sound mit den 17 integrierten hochwertigen Effekten optimieren
  • Gleichzeitige Unterstützung von bis zu 48 Effekten (3 Effektinserts pro Pad)
  • Verknüpfung von Slices einzelner Loops mit den jeweiligen MIDI-Kanälen zur Patternprogrammierung
  • Einfaches MIDI-Mapping zum gleichzeitigen Auslösen ganzer Loops oder einzelner Slices
  • 4 GB herausragendes Material, als Construction-Kits arrangiert und in unterschiedliche Layer für Kicks, Hi-Hats, Percussion, Snares, Synthesizer usw. unterteilt
Dimension Pro SONAR umfasst nun die Vollversion dieses beliebten Synthesizers, der echte Instrumente mit fortschrittlichen Synthesefunktionen kombiniert und herausragenden Sound bietet. Die Grundlage der kreativen Möglichkeiten von Dimension Pro ist Cakewalks bewährter Expression Engine. Diese bietet Multisample-Rendering, Wavetable- und Waveguide-Synthese und ermöglicht Wiedergabe und Manipulation von REX-Dateien.

Material für Dimension Pro

  • Über 7 GB Klangmaterial für Dimension Pro – mit Streichern, Bässen, Bläsern, Weltmusikinstrumenten, sich langsam entfaltenden Texturen usw.
  • Garritan Pocket Orchestra für Dimension Pro umfasst ein vollständiges Instrumentenset für die klassische Orchestrierung
  • Digital Sound Factory Classic Keys Expansion Pack für Dimension Pro: 1 GB klassischer E-Piano-Sounds, erstellt von den Sounddesignern des legendären Moduls E-Mu Proteus 2000
  • Hollywood Edge Sound Effects-Sample-Library mit mehr als 100 MB Samples für Filmvertonung und Soundeffekte
TruePianos Amber Module VSTi Hierbei handelt es sich um eines der vier Module, die gegenwärtig mit der Vollversion von TruePianos VSTi von 4Front Technologies ausgeliefert werden. Das TruePianos Amber Module liefert dank der Kombination aus Sampling, Modeling und synthesebasiertem Sounddesign hervorragend spielbare Pianoklänge von ausgesuchter Qualität. TruePianos weist alle wesentlichen Eigenschaften akustischer Pianos auf: Vibration ungedämpfter Saiten, saitenübergreifend generierte Obertöne, Repedalling usw.

  • Entwickelt, um unter den Händen des Spielers zum Leben zu Erwachen – mit einzigartigen Funktionen zur Anpassung an den Aufführungsstil des Spielers (und die Eigenschaften seiner MIDI-Tastatur), gesteuert über intuitive Bedienelemente
  • Optimiert für Echtzeitperformance, mit niedriger Prozessorbelastung sogar bei Sampleraten von 96 kHz und hohen Anforderungen an die Polyphonie
Neue Effektprozessoren:

TS 64 Transient Shaper. Ein mächtiges Tool zur Formung der Transienten perkussiven Ausgangsmaterials wie Drums oder Gitarren. Der TS64 Transient Shaper bietet eine leistungsfähige Hüllkurven-/Transientenerkennung, eine phasenlineare Filterung und eine Lautstärkeformung zur Steuerung der Dynamik einzelner Transienten mit Amplitudenverläufen.

Der TS 64 Transient Shaper bietet dieselbe hervorragende Phasenlinearität wie die SONAR-Effekte LP-64 EQ und LP-64 Multiband: Das Frequenzspektrum wird in Bänder unterteilt, die dann wieder summiert werden, wobei die Integrität aller verarbeiteten Audiosignale für alle Frequenzen jederzeit aufrechterhalten bleibt. Dies ermöglicht die Kontrolle der Klangfarbe aller erkannten Transienten ohne Färbungen, Phasenfehler, Auslöschungen, Kammfiltereffekte oder schwammigen Klang.

  • Mehrstufiger phasenlinearer Filteralgorithmus zur frequenzabhängigen Pegeleinstellung
  • Pegelunabhängige Formung von Hüllkurven zur Verkürzung oder Verlängerung der Haltephase eines Transienten
  • Formung der Einschwingphase eines Audiosignals unabhängig von der Abfall- und Haltephase
  • Leistungsfähige Hüllkurven-/Transientenerkennung
  • Hervorragend geeignet für Loops und Percussions oder unhomogene E-Gitarren, aber auch zur Verbesserung des Einschwingverhaltens oder Verlaufs bei Akustikgitarren oder Pianos
  • Automatisierbare Parameter
  • Geglättete Ausgabe ohne Pegelübergänge
  • Vollständige VST-Funktionalität für den Zugriff über dedizierte Audioeditoren
TL-64 Tube Leveler. Ein Preamp/Leveller-Prozessor auf der Basis einer modellierten analogen Röhrenschaltung, der beliebigem Ausgangsmaterial die einzigartigen Qualitäten der für Röhrenschaltungen typischen Färbung und Wärme aufprägt, durch die sich klassische Aufnahmen auszeichnen.

TL-64 bietet intuitive Bedienelemente zur Festlegung von Pegel und Charakter der analogen Röhrensättigung: von subtiler „Wärme" bis hin zur vollständigen Sättigung. Das Plugin umfasst den einzigartigen Dynamic Response Filter, der den Einsatz eines dynamischen (statt eines statischen) Röhrenmodellalgorithmus ermöglicht. Das dynamische Röhrenmodell verhält sich, was die Änderung von Eigenschaften im zeitlichen Verlauf in Abhängigkeit vom Eingangssignal betrifft, wie eine echte Vakuumröhre. Zudem gibt es den Parameter Bass Compensation, der die Reduzierung des Bassanteils infolge einer Hochpassfilterung wieder ausgleicht. Dieses Filter ermöglicht die Verringerung von Verzerrungen in den Bassbändern bei gleichzeitiger Aufrechterhaltung eines einheitlichen Frequenzgangs.

  • Powered by Studiodevil. Studiodevil (Gallo Engineering) sind bekannt für extrem hochwertige Emulationen analoger Röhrenverstärker.
  • Mehrere Instanzen der TL-64-Plugins lassen sich gemeinsam mit andere Prozessoren, EQs und Kompressoren verketten, um eine unbegrenzte Palette virtueller Analogeffekte zu erstellen.
  • Algorithmus für dynamische und statische Röhrenmodelle
  • Hochwertige Signalverarbeitungsalgorithmen
  • Schaltbare Oversampling-Option, um Aliasing/Quantisierungsrauschen in den hohen Frequenzbereichen zu vermeiden
  • Geglättete Ausgabe ohne Pegelübergänge
  • Automatisierbare Parameter
  • Presetbibliothek
  • Vollständige VST-Funktionalität für den Zugriff über dedizierte Audioeditoren
Channel Tools. Die neuen Channel Tools ermöglichen schnelles, leistungsfähiges und latenzfreies Bearbeiten von Kanalsignalen in den Parametern Stereopanorama, Gain, Surroundpanorama und Phase. Ferner bieten sie ein Sample-Delay zur präzisen Justierung des linken und rechten Stereokanals einer Aufnahme und eine automatische Dekodierung importierter M/S-Aufnahmen. Zudem ermöglichen die Channel Tools eine Verbreiterung oder Verengung des Stereofeldes durch Änderung der Pegelverhältnisse von Mitten- und Seitensignal.

  • Separate Positionierung des linken und rechten Kanals eines Stereosignals mithilfe intuitiver Bedienelemente an beliebiger Stelle im Stereoraum
  • Automatische Dekodierung von M/S-Kanalaufnahmen
  • Feinabstimmung des Timings von Aufnahmen durch Verzögerung des linken und/oder rechten Kanals um eine bestimmte Anzahl von Samples oder Millisekunden
  • Vollständige VST-Funktionalität für den Zugriff über dedizierte Audioeditoren
Native Instruments Guitar Rig 3 LE. Basierend auf der aktuellen Version der preisgekrönten Gitarrenverstärkersimulation von Native Instruments, bietet Guitar Rig 3 LE drei Verstärker und Boxen, 11 Effekte, Tuner, Metronom und über 50 Presets.







more infos: http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/Deu...neuigkeiten.asp


Derrick S
passend dazu druchaus intressante sache



ZITAT
Cakewalks Systemlösung: Sonar V-Studio 700
10.10.08

Der vornehmlich für seine Sequencer-Programme bekannte Hersteller kombiniert erstmals eine Produktpalette mit einem vollständigen Hard- und Softwaresystem. Hierzu gehören: Eine Konsole (VS-700C V-Studio Console), ein Audiointerface mit 21 Ein- und 30 Ausgängen (VS-700R V-Studio I/O) mit integriertem Roland Fantom VS Hardware Synthesizer sowie die DAW Sonar 8 Producer Edition Software.

Mit der Konsole bietet der Hersteller eine optimale Integration für Sonar: Dem Nutzer werden nun umfassende Kontrollmöglichkeiten zur Bearbeitung und Abmischung seiner Audioproduktionen bereitgestellt. Folgende Features werden angeführt: Neben einem LCD-Display und LED-Anzeigen für jeden Kanal ist eine EQ/Send/ACT-Sektion vorhanden. 20 Endlosregler mit Schaltfunktion, eine umfangreiche Transportsteuerung sowie das Jog/Shuttle-Wheel mit Cursor erleichtern den Studioalltag. Zur Verfügung stehen des Weiteren zwei Kopfhörerausgänge, ein Schiebegriff, ein Surround-Joystick sowie neun berührungsempfindliche Motorfader.


quelle: keys.de



  • Extensive control of editing and
    mixing in SONAR
  • 2x13 LCD Display
  • Per-channel LED Meters
  • EQ/Send/ACT Section
  • 20 Rotary Encoders/Switches
  • 70+ Lighted Buttons
  • Full Transport Control
  • Jog/Shuttle/Cursor
  • Seven segment time display
  • Audio Monitor Controls
  • Dual Headphone Output
  • T-Bar, Surround Joystick
  • DV-7 / V-LINK Compatible
  • 9 Motorized Touch Sensitive Faders


more infos: http://www.sonarvstudio.com/index.php
Derrick S
das nenn ich mal nen service, steinberg könnte sich da ne dicke scheibe abschneiden


ZITAT
Cakewalk bietet Käufern von SONAR 8 mit kostenlosem Update auf die kommende Version Sicherheit

„Händler berichten uns immer wieder, dass Kunden während des Sommers weniger Software kaufen, weil sie davon ausgehen, dass im Herbst ein Update kommen könnte, das sie so verpassen würden" erzählt Anthony Conte, Vice-President of Sales bei Cakewalk. „Deswegen haben wir diese kostenlose Update-Aktion ins Leben gerufen, um Käufern, die schon heute gerne die aktuelle SONAR-Version kaufen würden, die Sicherheit zu geben, auch ein kommendes Update kostenlos zu erhalten und kein Geld zu verlieren. So kann man sofort beginnen, mit SONAR Musik zu machen und sich auf die vielen neuen Funktionen einer kommenden Version freuen."

SONAR 8 Producer liefert alles, was man zum Aufnehmen, Komponieren, Bearbeiten, Mischen und Mastern braucht. Neben exklusiven Features bietet SONAR 8 viele weitere Innovationen, die dabei helfen, kreative und perfekte Songs zu erstellen. Dank bahnbrechender Technologie wie der industrieweit führenden 64-bit Audioqualität, einer Vielzahl von Steuerungsmöglichkeiten und den vielen mitgelieferten virtuellen Instrumenten, Mix- und Mastereffekte ist SONAR 8 Producer das perfekte DAW Werkzeug.


SONAR 8 Producer: Preis & Verfügbarkeit

Wer jetzt auf SONAR 8 Producer oder SONAR 8 Studio wechselt, erhält das nächste SONAR-Update mit vielen neuen Features als kostenlosen Download im Verlauf dieses Jahres. Auch Käufer des SONAR V-Studio 700 haben ein Anrecht auf das kostenlose Update. Für Anwender die einen Datenträger bevorzugen oder nur eine langsame Internetverbindung haben, wird es darüber hinaus eine DVD-Version des Updates geben, die für einen kleinen Kostenbeitrag erhältlich sein wird.





quelle: http://www.delamar.de/pressemitteilung/cak...icherheit-3721/
Derrick S
na da hat sich ja auch einiges getan:


ZITAT
Cakewalk has announced the release of version 8.5 of both SONAR Producer and SONAR Studio. SONAR 8.5 includes enhanced beat creation and arrangement tools, a new drum instrument loaded with kits and patterns, an enhanced audio timing toolset, new multi-stage effect plug-ins for drums and percussion sounds and vocal tracks, engine optimizations and stability improvements, and many additional workflow and technological advances, notably Windows 7 compatibility.

New features and workflow enhancements:

  • Matrix View: simple and flexible cell-based, non-linear audio and MIDI arranging with live triggering capability.
  • Step Sequencer 2.0: powerful step sequencing.
  • Integrated Arpeggiator: trigger Arpeggiations on MIDI or instrument tracks with in-depth control over all arp parameters. Includes hundreds of presets.
  • Session Drummer 3: latest version of Cakewalk's virtual instrument for easy and fast creation of drum tracks with a new UI, kits and patterns from top sound designers and drummers.
  • AudioSnap 2.0: updated audio quantizing and time shifting technology with new look and refinements to all the core controls, significantly improving workflow, plus improved offline rendering.
  • Media Browser: the new hub for content access within SONAR; supports multiple formats to preview and import all your loops, grooves, and MIDI patterns; features presets to quickly grab content from your favorite locations.
  • PX-64 Percussion Strip: seven-stage processor designed specifically for use with drums and percussion.
  • VX-64 Vocal Strip: seven-stage processor optimized for shaping and sculpting vocal tracks.
  • Windows 7 Support: tested, ready, and recommended for use.
  • Engine optimizations and stability improvements for recording audio, and while looping.
  • "Hotswap" audio and MIDI devices, including control surfaces, without restarting SONAR.
  • VST plug-in compatibility improvements.
  • Native REX loop support featured in Track View, Media Browser, and Matrix View.
  • BitBridge XR: run 32-bit plug-ins in 64-bit environments, with memory access now extended up to 128 GB RAM.
  • And much more.
Matrix View
With simple and flexible cell-based, non-linear audio and MIDI arranging and triggering, the Matrix offers new ways to experiment with arrangements or creating remixes of existing songs, or quickly laying down beds of tracks for new songs in any genre. The Matrix is also a perfect tool for beat-juggling and triggering one-shots and backing tracks live.

The Matrix view is easy to use, simply drag-and-drop any type of audio or MIDI clip/file/pattern from the Track view, Media Browser or desktop into an empty cell, then click individual cells or columns of cells to turn on and off playback. The Matrix provides a comfortable, trigger-anything looping environment using four trigger modes, multiple play styles, and advanced MIDI controls. Click the Capture button to simultaneously record your Matrix performance as an arrangement of audio and MIDI tracks in SONAR's Track View.

Features:

  • Cell-based view offering non-linear arrangement and live triggering.
  • Sync to SONAR Transport / Track View.
  • One-step capture of Matrix "performances" to Track View for more precise editing and mixing.
  • Drag-drop any audio (multiple files at once) and MIDI content from the Track View or the Media Browser into the Matrix.
  • Four triggering modes with measure, beat, 1/8, 1/16, 1/32, 1/64 note resolutions.
  • Play Styles: Global and Per-Cell modes for looping and latching (set cells to trigger from the beginning, or offset from SONAR Now Time).
  • Flexible Routing: each row routes to a track, multiple rows can be routed to the same track, per row mute and exclusive solo.
  • Completely MIDI controllable.
Step Sequencer 2.0
SONAR's Step Sequencer view is known for being advanced and comprehensive. Step Sequencer 2.0 takes this power to a new level with increased depth of control over your sequences. Step Sequencer 2.0 was built with 3 goals in mind: to simplify the interface for an elegant and musical workflow, to design a set of useful and powerful per-lane controls, and to provide finer control over per-step adjustments.

New in Step Sequencer 2.0:

  • Enhanced SONAR integration: now every virtual instrument loaded in SONAR includes a Step Sequencer button to easily create patterns and sequences to work with that instrument.
  • Add Flam to any step by simply double clicking it (then use the flam time knob to adjust timing).
  • Easily load/save patterns from the Options button or drag and drop patterns from the Media Browser.
  • New Auto-populate feature provides shortcuts to fill lanes every 2, 3, 4, 5, or 6 steps.
  • Redesigned Controller Pane for per row articulations and controls, including Volume, Pan, Pitch Bend, Mod Wheel, Portamento.
  • Per step parameter controls for Velocity, Time Offset, Probability, Lane-based MIDI articulations, Filter Cut and Filter Res.
  • Parameter values are now displayed as bars underneath steps in the controller pane, making editing per step parameters such as Velocity, Step Offset, Probability, and other MIDI articulations quick and easy.
  • Exclusive Per Step Probability provides control over the probability of how often a step will be triggered. Use it to create automatic variations (make some steps only play occasionally) to keep repetitive patterns sounding fresh.
  • All this is combined with the functionality from Step Sequencer 1.0 including: Step Recording, the Velocity Multiplier, Fit to Quarters capabilities, and more.
Session Drummer 3
Session Drummer has been a mainstay in SONAR for easy and fast creation of realistic sounding drum tracks. Now, Session Drummer 3 hits the stage with an all new look, sporting a sleek photorealistic 3D drum kit, along with routing improvements, plus 12 new kits and over 700 new patterns for additional high quality drums sounds and grooves.

Features:

  • Photorealistic drum kit page to load kits, programs, patterns, and tweak mappings.
  • Dedicated Mixer page for fine tuning kits (12 channels each) with control over volume, pan, width, and tuning controls.
  • Mix and match kit components: all kit pieces are broken down into individual components for flexibility in creating your drum sounds. Ships with over 200 different drum sounds across 20+ kits.
  • Drag-and-drop drum components: build kits by dragging any WAV or OGG file from the desktop onto a pad.
  • Comprehensive collection of presets and MIDI-based loop files to provide a creative jump-start for your drum tracks.
  • Flexible MIDI pattern playback.
  • 12 pads/12 outputs.
Content:

  • 10 high-quality kits from Sonic Reality ready to play in any track, along with 1 coupon for a free download of one Ocean Way Drums kit.
  • 2 polished kits from Steven Slate Drums, fine tuned and tweaked.
  • Genre-defining original samples of the classic Roland TR-707, TR-727, TR-808, and TR-909 drum synthesizers, along with kits from Sequential Circuits Drumtraks and Linn Electronics LinnDrum.
  • 2 Organic kits from Smart Loops.
  • Over 700 new MIDI patterns from Steven Slate Drums, Groove Monkee, and Smart Loops.
  • Over 2.5 GB of drum sample content in all.
AudioSnap 2.0
The original AudioSnap provided powerful, non-destructive, multi-track control over audio timing. AudioSnap 2.0 provides a new look and refinements to its core controls, significantly improving workflow. New features include a simplified UI, dedicated transient tool, proportional stretching mode, and multi-track audio stretch and quantization that maintains accurate phase relationships. Proportional stretching can be used both to correct unwanted timing fluctuations and provide gradual timing adjustments across several transients. In addition, rendered audio fidelity is greatly improved using the new Radius Mix Advance Mode.

New in AudioSnap 2:

  • AudioSnap Palette presents all commands and options in one easy-to-read toolbar.
  • Simplified transient marker appearance reduces visual clutter and enhances focus on relevant information.
  • Transient Tool allows for dragging or snapping of transients without having to worry about inadvertently moving an audio clip; lasso selection allows for grouped transient edits.
  • The Merge and Lock transients command is great for editing, stretching, and quantizing multi-track drums while keeping audio in phase.
  • Grouped proportional stretching allows for the easy correction of fluctuations in the tempo of a performance without losing feel.
  • Tab to Transients available from the Track and Piano Roll Views, follows Audio, Groove, Step Sequencer, and MIDI Groove Clips.
  • Tempo detection, tempo mapping, and tempo syncing audio. New tempo detection algorithm auto-detects the tempo of all audio in SONAR and the Clip Tempo Map feature allows for easy manual tempo mapping of non-rhythmic, non-constant, or atypical audio.
  • Enhanced fidelity with Radius Mix Advanced Mode: new Radius Mix settings improve "pitch coherence," which preserves the naturalness of timbre in human speech, vocals, reed and brass instruments.
VX-64 Vocal Strip
VX-64 is a seven-stage processor designed for sculpting "incredible sounding" vocal tracks. Each of the VX-64's stages have been fine-tuned to be vocal-specific, taking the work out of loading an entire chain of vocal processors. The VX-64 features a new Cakewalk technology that employs phase-coherent, multi-band saturation to avoid unwanted distortion; unique filtering to avoid artifacts at extreme high and low frequencies; and an auto-leveling circuit that prevents the tube saturation from sounding too harsh when high gain transients are processed by it. VX-64 also employs a new de-essing algorithm designed with Cakewalk's LP-64 linear phase effect filtering technology to remove sibilance without creating any frequency smearing. VX-64 includes 64 presets and click & drag reordering of processing stage routing, making it fast and easy to get high quality vocals in seconds.

Processing stages include:

  • Input: simulates a tube pre amp.
  • De-esser: removes sibilance without smearing.
  • Compander: vocal compressor with expander to reduce unwanted background noise.
  • Tube EQ: for adding character, ranging from subtle warmth to intense heat.
  • Doubler: advanced doubling effect providing the quality of actual re-tracking.
  • Delay: preset delays useful for vocal tracks with tempo sync.
  • Output: provide saturation control with a built in soft-clipping filter.
PX-64 Percussion Strip
PX-64 is a seven-stage processor designed specifically for shaping drum and percussion sounds. Like the VX-64 Vocal Strip, the PX-64 Percussion Strip employs Cakewalk's exclusive tube saturation algorithms with unique filtering and auto-leveling circuitry technologies. Combining transient shaping, compression, expansion, equalization, delay, and tube saturation in one convenient plug-in, the PX-64 Percussion Strip includes 70 presets along with click & drag reordering of processing stage routing, making it fast and easy to enhance any drum or percussion track in seconds.

Processing stages include:

  • Input: the Input/Gain stage simulates a tube pre amp.
  • Transient Shaper: shape the audio signal's attack phase independently of the decay/sustain phase.
  • Compressor: balance the overall signal level and limit the dynamic range.
  • Expander: control dynamic range by reducing levels that fall beneath a specified threshold.
  • Contour EQ: 4-band EQ optimized for drums and percussion.
  • Delay: adds space and rhythm to the signal with option to tempo sync to host.
  • Output: output gain stage and specialized saturation control with a built in soft-clipping filter.
Integrated Arpeggiator
Each MIDI and Instrument track in SONAR now has a built-in Arpeggiator which allows you to turn even the simplest chord progression into exciting new sound textures. The SONAR Arpeggiator is a perfect tool for adding variety to any Instrument or MIDI track that repeats a number of times in a song, or for creating complimentary parts using other instrument sounds that follow your chord progression. The SONAR Arpeggiator includes hundreds of presets, patterns, and classic algorithms, and provides not only powerful controls over the rate, octave range, latch, swing, flam, velocity, duration, and pitch offset of the arpeggiation, but also control over mix, channel input, and shape.

Media Browser
SONAR's Loop Explorer View has been updated and expanded. In its new form, Media Browser is now SONAR's hub for content. Audio Groove Clips, Step Sequencer Patterns, REX Loops and Project5 MIDI PTN files can all be previewed in Media Browser and easily dragged into any track. As well, video files can be viewed in Media Browser and easily dragged into a Video Thumbnail Track. Users' content folders can be stored and recalled as handy Media Browser presets. SONAR 8.5 ships with out-of-the-box presets that point directly to Beatscape REX Loops, Session Drummer 3 MIDI Drum Loops, Step Sequencer Patterns, RXP REX Loops, PTN MIDI Patterns, and MIDI Groove Clips.

Engine Optimizations, Technology Innovations, and Additional Workflow Enhancements

  • Engine Optimizations: Audio interfaces, MIDI interfaces and control surfaces can now be disconnected and reconnected again or "hotswapped" while SONAR is running without the need to restart SONAR. This is particularly useful for plugging in a new MIDI controller while inspired to lay down a new part, or in the event an audio interface needs to be power-cycled. SONAR 8.5 also includes optimizations and stability improvements for recording audio, and while looping.
  • Open Support: Cakewalk has been, and will continue to be, a proponent of open standards in software and hardware. SONAR 8.5 brings a variety of compatibility improvements for VST plug-ins, as well as for Cakewalk's BitBridge technology, which allows for access to classic 32-bit "x86" VST plug-ins in a 64-bit "x64" environment. SONAR Producer customers can take advantage of the new BitBridge XR, which automatically provides up to 32 BitBridge servers, each capable of using up to 4GB of RAM, for a total of 128GB of RAM access from 32-bit plug-ins. SONAR also now provides native REX loop support, via the Track View, updated Media Browser, and new Matrix View.
  • Windows 7 Ready: SONAR 8.5 is ready for Windows 7 right from the get-go. Cakewalk has been testing SONAR from early Windows 7 Betas right through to the latest Release Candidates, and is pleased to recommend Windows 7 as a platform for SONAR 8.5. Additionally, SONAR 8.5 was evaluated at an independent Microsoft application compatibility lab and officially passed the rigorous Win7 compatibility testing.
  • Freeze and Archive buttons now conveniently located on each track.
  • Updated Insert Send Assistant, with matching track gain/pan while creating sends.
  • Solo Button on all effects plug-in windows to quickly solo and focus on the track being processed.
  • New Track View grid lines options to present grid lines behind or in front of clips.
  • New option to automatically lock scrolling during playback when initiating an edit.
  • The Now Time cursor can be dragged to a new position during playback.
  • New FX: SONAR 8.5 now includes the Project5 effect suite, including the Alias Factor Bit Decimator, Classic Phaser (Tempo-Sync), Compressor/Gate, HF Exciter, Mod Filter (Tempo-Sync), Chorus/Flanger (Tempo-Sync), Para-Q, StudioVerb II, and Tempo Delay.
  • DC Offset meter added to the Cakewalk Analyst plug-in.
  • Installation has been simplified with an easy one-click install option that accepts all default settings and locations and installs the entire SONAR application, as well as plug-ins and content data.
Pricing and Availability

SONAR 8.5 Producer has a street price of $499, SONAR 8.5 Studio $299, and are available at select music and sound retailers. And for the first time ever, registered SONAR 8 Producer customers can download the SONAR 8.5 Producer upgrade for $99 and SONAR 8 Studio customers can download the SONAR 8.5 Studio upgrade for $79 directly from Cakewalk.com. All SONAR V-Studio 700 customers and those SONAR customers who purchased SONAR 8 after July 1st are eligible for a free download of the 8.5 upgrade. An upgrade DVD is also available for an additional nominal fee for those customers with slower connection speeds or who prefer physical media. Other upgrade paths are available, visit Cakewalk.com for details.

International pricing

SONAR 8.5 Producer and Studio software is available in English, German, French, Spanish and Italian; English, German, and French boxed versions come with a printed multi-language User's Guide; Spanish and Italian boxed versions come with a PDF format of the User's Guide. SONAR 8.5 is available through Roland and Edirol distribution partners.

Europe's recommended retail price for SONAR 8.5 Producer and SONAR 8.5 Studio are €499 and €299 RRP inc VAT respectively; U.K. pricing is £435 and £265 RRP inc VAT respectively, and are available at select music and sound retailers around the world. Registered SONAR 8 Producer customers can download the SONAR 8.5 Producer upgrade for £89, €99 and SONAR 8 Studio customers can download the SONAR 8.5 Studio upgrade for £69, €79, directly from Cakewalk.com. Registered SONAR 8 Producer customers can purchase the boxed version of the SONAR 8.5 Producer upgrade for £109 / €119 and SONAR 8 Studio customers can purchase the boxed version of the SONAR 8.5 Studio upgrade for £89 / €99 directly from Cakewalk.com or a Roland and Edirol distribution partner. All SONAR V-Studio 700 customers and those SONAR customers who purchased or upgraded to SONAR 8 after July 1st (worldwide excluding Japan) are eligible for a free download of the 8.5 upgrade.

Other upgrade paths are available, visit Cakewalk.com or a Roland and Edirol distribution partner for details.


More Infos: http://www.cakewalk.com/products/sonar/def...aspx?Prod=SR8.5
Derrick S
auch hier nochmal ein überblick von CDM über die neuen Funktionen, der Step Sequencer is schon a sehr feine sache

und die funktion ist mal echt killer, wenn die auch so gut funktioniert wie beschrieben:

ZITAT
The BitBridge XR plug-in not only lets your 32-bit plug-ins work on the 64-bit operating system, but gives each of them 4 GB of RAM for up to 128 GB of RAM.

That's possible on the Mac side with Apple's Logic – but only with its sampler, not with third-party plug-ins. And SONAR ships with a lot of 64-bit plug-ins in the box, not to mention that major vendors like Native Instruments are providing support.



ZITAT


SONAR's AudioSnap now has cleaner markers, and an understandable interface – and does quite a few things Logic 9's new Flex Time does not. SONAR 8.5, I'm sure at some point, was to be SONAR 9. There's an enormous amount of functionality in this release. But I think the surprise is some of the stuff that won't necessarily appeal to the widest audio production audience. Here's a DAW that's adding unusual new features for arranging tracks, putting an integrated arpeggiator on every track, beefing up its step sequencer (really), and dumping a bunch of class LinnDrum samples into the package. Those are the kind of treats we like in these parts.

SONAR is really a "DAW" in the traditional sense. It does everything. It doesn't hide features. Given a choice between taking something out and putting something in, it puts the thing in. It has a lot of knobs and buttons. There are positives and negatives to the approach – it's the reason some readers of this site return to software on game machines that has more in common with early Amiga software. But if you like the feeling of a packed studio, a tool like SONAR can be terrific. As much as I love Ableton Live for sound design and live performance, I find myself returning to something like SONAR for arrangement.



SONAR had recently added a step sequencer, but improvements make this version the one to try. Even with its competitors packing in features, SONAR 8.5 is a tool that really loves MIDI, just as other software focuses on audio. And it's one of the best-performing tools around. Because it's so well-tuned for Windows, that means you can drop it onto a wide variety of PC hardware without spending a lot of cash. Most importantly, it could be the first software on any platform that convinces you to try a 64-bit OS – just at about the time you may be doing a fresh install of Windows 7.

Here's a first run-down of what's new in 8.5 that I'm personally most interested in:





It's once you start step sequencing controllers and getting deeper into per-step settings – and randomization – that things start to get compelling. MIDI lovers, step sequence and arpeggiate away. Every single instrument loaded in SONAR now has a step sequencer, and every track an arpeggiator. The new step sequencer has a lovely pane for controllers, deep control over each step, and probability controls. It could be reason enough to give SONAR 8.5 a try on its own. And yes, this does indeed take SONAR into FL Studio territory – but with a more conventional DAW bringing those kind of features together. FL users probably won't be impressed, but if you longed for FL-style pattern sequencing but wanted to maintain an existing DAW, this could be for you.



You might have to squint to see it, but there's a powerful arpeggiator on every track. Add that to existing powerful MIDI editing features. Drum sound goodies. Session Drummer 3 has long been a nice virtual drum tool, and now improves routing and mixing to come closer to what it feels like miking a new drum. But let's skip the acoustic kits and get straight to the electronic ones: yes, there's an 808 and 909, as you'd hope given Cakewalk is now "Cakewalk by Roland" but there's also a 707, a 727, and a Sequential Circuits Drumtraks and Linn Electronics LinnDrum. Oddly, you still have to look at a picture of a photorealistic drum kit – I'd like to see a visual representation of that LinnDrum, please. But it's nice to have these sounds, unless you have a really big budget for eBay. There's 2.5 GB of content, but I'll skip to these files if I can.



It's this clean dialog that makes working with AudioSnap 2 lovely. Easier-to-edit audio. I gave Apple deserved props, I think, for making Flex Time's implementation in Logic 9 elegant and allowing squishing of audio materials around. But what frustrated me about their tool was that you couldn't take your warped audio and do other stuff with it. AudioSnap 2 could blow it out of the water. SONAR had this going before, but I frankly found some of the selection tools and interface a little off-putting. The UI has now been cleaned up, the Transient Tool makes it easier to grab trasients in your audio, and selection looks better. You can do tempo detection, mapping, and syncing, so that this is useful not only for smooshing around your recorded audio but also mapping it to a tempo. And most interestingly, the transients you find in Audio Snap can be integrated with the new Step Sequencer. There are also audio fidelity improvements for working with vocal, reed, and brass instruments.

A Media Browser brings files together. MIDI patterns, audio loops, grooves, and such can now be dragged-and-dropped into one place. That's not a new idea, of course, but having custom presets for different locations is a welcome improvement (and why is it so hard to get other browsers to do that)?



Okay, Matrix View does look a lot like Session View in Ableton Live. Also, unlike Live, it doesn't stream from disk, so loading up lots of clips probably isn't practical. I'll give it a try and see if, in practice, it feels like SONAR or Live, but I'm still waiting for a really fresh take on this idea. A new way of improvising arrangements, "Matrix View." A cell-based interface for non-linear triggering of audio and MIDI clips sounds like Ableton Live. But think of this more as an alternative way of trying out arrangement ideas. Because it loads from RAM only and not from the hard disk, and because SONAR is built more as a studio tool than a live tool, I don't expect it to be a Live killer. But if you're happy with the SONAR workflow and want to try out ideas in its environment, it could still be useful. (Cakewalk's Project5 went a similar route, with similar results.) It's just about the only copy I've seen of Ableton's Session View, and it really does feel like a copy, so for that reason it's probably the change I'm least interested in in SONAR. I do think there are other features here that are far more original, though.

You get strips for working with vocals and drums. For vocals, the VX-64 is a combination tube-emulation mic pre + de-esser + compressor/expander + tube EQ + doubler + delay + output strip, which I already loved after seeing it bundled with the VS-100 hardware. For drums, the PX-64 is a combination pre + transient shaper + compressor + expander + contour EQ + delay + output strip – so, roughly the same thing, with some drum-specific tweaks. Cakewalk has done a lovely job with these strips, and they could be the sort of thing that justifies SONAR's investment. I can't imagine not liking the PX-64 having enjoyed the VX-64, both for its audio quality and the ease of drag-and-drop routings.

Why you may finally go 64-bit. The BitBridge XR plug-in not only lets your 32-bit plug-ins work on the 64-bit operating system, but gives each of them 4 GB of RAM for up to 128 GB of RAM. That's possible on the Mac side with Apple's Logic – but only with its sampler, not with third-party plug-ins. And SONAR ships with a lot of 64-bit plug-ins in the box, not to mention that major vendors like Native Instruments are providing support.

Improved performance, Windows 7 ready. You can now hotswap audio and MIDI interfaces without restarting, and audio and stability are improved. And when you do get the Windows 7 upgrade – which, based on my research so far, you will want to do from either XP or Vista – SONAR has been rigorously tested. I don't want to just repeat that without supporting evidence, though, so stay tuned for a separate story.

I still don't think SONAR is for everyone – though, of course, I don't really think anything is for everyone. (That's the marketing people's job, to claim that one product solves everyone's problems.) Sitting in front of SONAR's interface can still feel like getting into a jumbo jet cockpit. The Matrix View is not – and is apparently not intended to be – a replacement for Ableton Live's live performance features. Open as SONAR is, I think it has new competition from the extensible architecture of Reaper. And, of course, all of this is meaningless to Mac users – though I hasten to add, while the Mac faces a tough 64-bit transition ahead, Windows users can grab SONAR, clean install 64-bit Windows 7, and possibly barely notice anything at all aside from a whole bunch of gobs of memory.

But I'll say this: it's funny how a few subtle changes can change how you think, but the combination of brilliant effects, this ridiculously-powerful step sequencer, and the possibility that AudioSnap really nails audio manipulation has me taking a second look at SONAR. Expect more details later this fall. (I'll be writing this up for CDM and not Macworld for obvious reasons.)

Upgrades for existing SONAR 8 users are US$79 (Studio) – US$99 (Producer). If you purchased SONAR after July 1, the upgrade is free. For new users, SONAR is $499 for the Producer edition with the extra effects and instruments, or $299 for Studio without them. (But, really, I think you want the Z3TA+ synth; you'll just have to trust me on that.)




quelle:


http://createdigitalmusic.com/2009/09/15/d...tion/#more-7479
Phatline
unpockbar!
  • atrix View: simple and flexible cell-based, non-linear audio and MIDI arranging with live triggering capability.
  • Step Sequencer 2.0: powerful step sequencing.
WTF!

alter alter alter! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif devil.gif devil.gif devil.gif devil.gif

yeah! ich bin sprachlos, endlich traut sich wer auch da drüber! + integrierten stepsequencer satisfied.gif - falls da demo gibt, endlich mal ne alternative zum buggenden ableton, TESTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Phatline
nö schade gibts nur demo fürd 8.0.2 sneaky2.gif , geht mich eh schon wieder an, na hoffentlich gibts bald demo für 8.5 bidddddddddde! satisfied.gif
Lux Aeterna
ZITAT(Phatline @ 15 Sep 2009, 20:42 ) *
unpockbar!
  • atrix View: simple and flexible cell-based, non-linear audio and MIDI arranging with live triggering capability.
  • Step Sequencer 2.0: powerful step sequencing.
WTF!

alter alter alter! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif devil.gif devil.gif devil.gif devil.gif

yeah! ich bin sprachlos, endlich traut sich wer auch da drüber! + integrierten stepsequencer satisfied.gif - falls da demo gibt, endlich mal ne alternative zum buggenden ableton, TESTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Sorry, aber ist ein Midiclip in Ableton nicht gewissermaßen ein Stepsequenzer? Wenn auch nicht graphisch so aufbereitet wie dieses Teil....
Phatline
natürlich is er das... aber der clip in Ableton lässt sich nicht midifizieren (hardwareinterface!), ob der sonar das kann weis ich net, steht nihrgends, deshalb wart ma mal auf ein demo und probier ma mal...ich würd das sonar mal gern testen, ob man diesen step sequencer Midifizieren kann? sprich per midicontroller. Weil das kann ableton nur mit ein paar tricks und kniffen (eine art kennst eh von mir, die mit den fadern...), bzw mit max msp selbst programmiert im schlepptau...

zudem brauch ich den großteil von ableton nicht, ich brauch die matrix! thats it... und nachdem ableton noch immer nicht vor hat 64bit os zu unterstützen (laptop zielgruppen denken) und soundqualität so -naja- is, und ableton in der midisection seit version 8 schon wieder so dermaßen bugt (miditrack delay z.B. nicht mehr möglich... crazy.gif buuuuuuuuuuuug).

Najo wenn ich also nur die matrix brauch, dann test ich mal sonar, und schau mir die soundqualiät an, weil ich brauch ne Matrix, aber ne Studiosoundqualität, und nachdem ich keine Sample in sinne von warpen slice usw brauch... naja egal, probier ma mal, mal schauen wies klingt, und wei es sich mit midicontrollern verträgt...
Lux Aeterna
Noja, Du sagst es eh selber, das Hardwareinterface,.... aber das sollte mit einem Monome bzw. ein oder zwei APC40 und MAX hinzubekommen sein.... ist auch mein feuchter Traum, keine Angst ;-) Hoffe nur dass der Stepsequenzer für die APC mit MAX dann auch ohne den Maxkauf rennt, irgendwas mit einer MAX-Runtime soll es da angeblich kennen, eventuell weiss wer hier was es damit auf sich hat und wie das funzt???

Derrick S
alter schwede das ist doch eigentlich unpackbar wie die das geschafft haben? das wär nun echt intressant ob das einen vorteil bringt

BitBridge XR: run 32-bit plug-ins in 64-bit environments, with memory access now extended up to 128 GB RAM.

edit: zumindest heist es das es nun echt keinen grund mehr gäbe nicht auf 64 Bit umzusteigen, wenn eh alle 32Bit Plugins tadellos laufen würden
Phatline
das gleiche oder ähnliches, gibts auch in den 64bit betas von cubase ->"vst-bridge", sobald ma ein 64bit DAW hat, ist das imo nimmer so schwer, 32bit plugins zu verwenden, und dann für die einzelenen plugs mehr arbeitspeicher zur verfügung zu stellen, nur muss ma halt ma mit 64Bit anfangen (zu ableton traurig rüberschiel)
Derrick S
das mit der vstbridge is halt leider sehr bughältig und man muss es als extra kaufen

in sonar ist es dann integriert und sollte damit wesentlich besser laufen

wenn das wer testen kann please nen kleines review!
Dieses ist eine vereinfachte Darstellung unseres Foreninhaltes. Um die detaillierte Vollansicht mit Formatierung und Bildern zu betrachten, bitte hier klicken.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.