technoboardLogo

Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )

 
Bookmark and Share Reply to this topicStart new topic
> How To? Drums
Derrick S
Beitrag 8 Jun 2009, 14:54
Beitrag #1


Reality Bites Rec (GER) Ocean Drive Rec (US) Receptive Rec (UK)
********

Gruppe: tb-Support
Beiträge: 6.126
Mitglied seit: 2-January 03
Wohnort: Wels, Oberösterreich
Mitglieds-Nr.: 647



hier ein thread wo es nur um drums geht, wie macht man sie tight? wie kickt die kick am besten? Wie schnalzt die Snare am schönsten...?


ZITAT
CM's Top Five Tips for Tightening your Drums

If your drums are flabby rather than fat, you need to tighten up your sounds. Here's the CM guide to the top 5 ways to get the snappiest beats possible.


1. Tweak the amplitude envelope


Most samplers and virtual drum machines allow you to control the amplitude of each sound or instrument with ADSR or similar envelope controls. If the sound plays for too long after you've released the note, turn down the release time. If the sample is too long or doesn't decay quickly enough, experiment with reducing the decay and sustain values.


2. Use an envelope shaper


Sequencers such as Cubase and Logic feature built-in envelope shaper plug-ins, which are particularly useful when working with drum loops or complete drum mixes. Simply put the envelope shaper on the drums bus and turn down the release value to tighten up the whole lot.


3. Use a gate


If your drums are too roomy, tame the excess ambience using a gate effect. Set any attack and hold controls to minimum, then turn down the threshold until you get the feel you're after. Finally, adjust the release time to taste.


4. Draw your own velocity curve


If you're working with audio clips of drums, you can usually automate the volume level of the track fairly easily. Using this technique, you can adjust the timing and shape of each drum's decay exactly, but it takes more time and patience than other methods.


5. Limit the number of sounds playing at once


When programming realistic-sounding hi-hats, you don't want open and closed hat sounds playing simultaneously. Many soft samplers feature a choke function with which playing a certain sound will silence another – check your sampler's documentation. A more extreme, lo-fi approach is to simply turn down the number of voices available to your sampler so that only one sound can play at a time.

http://www.computermusic.co.uk/page/comput...s_top_five_tips


Der Beitrag wurde von Derrick S bearbeitet: 8 Jun 2009, 14:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Derrick S
Beitrag 8 Jun 2009, 16:17
Beitrag #2


Reality Bites Rec (GER) Ocean Drive Rec (US) Receptive Rec (UK)
********

Gruppe: tb-Support
Beiträge: 6.126
Mitglied seit: 2-January 03
Wohnort: Wels, Oberösterreich
Mitglieds-Nr.: 647



hier meine Tipps für Drums mit denen man mal eine gute ausgangsbasis bekommt:

Kick->immer als Monospur nehmen, setzt sich besser durch und nimmt im sterofeld nicht so viel platz weg

Reverb auf Drums->sehr vorsichtig dosieren, zuviel und Matsch ist vorprogrammiert

verteilung im steropanorama->verteilung nicht vergessen

stereo widener/exciter nutzen auf hihats/percussion loops um mehr räumlichkeit zu schaffen
Go to the top of the page
 
+Quote Post
« Vorhergehendes Thema · allgemeine Fragen rund ums DJing und Produzieren · Folgendes Thema »
 
Bookmark and Share

Reply to this topicStart new topic
2 Besucher lesen dieses Thema (Gäste: 2 | Anonyme Besucher: 0)
0 Mitglieder:

 

- Vereinfachte Darstellung Aktuelles Datum: 6. May 2024 - 06:35


Copyright 2001 - 2014 technoboard.at
Die Texte geben die Meinung der Autoren und nicht unbedingt die des technoboard.at Teams wieder.
Alle fraglichen Inhalte werden auf Anfrage und alle gegen die BoardRegeln verstossenden Einträge automatisch entfernt (sobald sie bemerkt werden).
Kontakt: [email protected]

connected by: