6.10.2007 Exit pres. Monolake live, Fluc Wanne, Wien |
Willkommen, Gast ( Anmelden | Registrierung )
um ein neues Event einzutragen bitte einen dieser Links verwenden:
eintägiges Event ::: mehrtägiges Event ::: wiederkehrendes Event
6.10.2007 Exit pres. Monolake live, Fluc Wanne, Wien |
|
Datum des Ereignisses: 6. 10. 2007 (Einmaliges Ereignis) |
Exit pres. Monolake live | |
LineUP |
live: Monolake (Chain Reaction / Imbalance Computer Music / Berlin) Djs: Glow (Trust Records / Berlin) Simonlebon (ProjectEast / Klein Records) Spunk (Exit / Planet Sauvage) Been Swift ( Super Cookie Wankin / Berlin) |
Specials/Infos | - Gewinnspiel (siehe unten) |
Entry | |
Styles | techno |
Location |
Fluc Wanne Praterstern 5 1020 Wien |
Distance | um die Entfernung zu berechnen bitte Postleitzahl in deinem Profil eingeben |
Routenplaner | Größere Kartenansicht/Routenplaner |
Flyer | |
sonstiges |
Gewinnspiel: 2 x 2 Karten Exit präsentiert: Monolake live (erster Clubgig in Wien)! seit seinem ersten release 96 auf chain reaction ist robert henke alias monolake aus der elektronischen tanzmusik nicht mehr wegzudenken. mit seinen releases hat er den berliner techno sound nach basic channel geprägt, wie kaum ein anderer. mittlerweile spielt er schon mal in der tate modern in london... im fluc wird er mit einem konkreten live set rocken! monolake ist in techno kreisen einer der noch wenigen wirklich essentiellen produzenten für "gehobene" elektronische tanzmusik. bei seinen veröffentlichungen, die bis auf wenige ausnahmen auf dem eigenen, den berlinern basic channel sehr nahe stehendem monolake/imbalance computer music label erschienen sind, ist noch der techno spürbar, der getrost als avantgarde bezeichnet werden darf. seine klangkonstruktionen sind intelligent, futuristisch, elegant; fühlen sich bei aller raffinesse aber immer noch dem dancefloor verpflichtet. sein programm in wien verspricht treibenden, kraftvollen techno, laut homepage "a quite powerful techno set, featuring elements from the last vinyl records and lots of unreleased material, certainly fitting well in a dance club context." als arbeitsgerät wird er sein handgefertigtes monodeck (inzwischen modell 2; eine state of the art midi-controller workstation mit beeindruckend vielen knöpfchen und dioden...) mitbringen. mit gerhard behles, ehemals mitglied bei monolake, war henke übrigens auch massgeblich an der entwicklung der heute kaum mehr wegzudenkenden software "ableton live" beteiligt. als verstärkung zu monolakes live-set spielt dj glow, der, mittlerweile in berlin lebend, hier eines seiner wenigen sets in wien auf absehbare zeit, spielen wird. simon lebon, der gerade zusammen mit slack hippy mit in2deep dabei ist, anständigen techno in wien zu etablieren (und das auch sehr schön macht). spunk, der das selbe versucht... und been swift, geheimtip aus berlin, der der party den letzten kick geben wird. Details zur zweiten EXIT – Veranstaltung: Exit feat. Monolake live! (Imbalance Computer Music / Chain Reaction / Berlin) Glow (Trust / Wien, Berlin) Simon Lebon Spunk Been Swift 23:00 - 0:00 Elektro-Akustische Live Performance von Phobophob 6.10.2007 Fluc Wanne 1020 Wien Bis 23:00 5€, 23:00 - 0:00 8€, ab 0:00 10€ www.myspace.com/exitravepartytechnourbs www.monolake.de www.fluc.at www.discogs.com/artist/Monolake www.myspace.com/monolakemusic |
Zurück | |
7 Sep 2007, 11:36
Beitrag
#1
|
|
Hardcoreposter Gruppe: tb-Support Beiträge: 3.382 Mitglied seit: 13-October 03 Mitglieds-Nr.: 2.496 |
endlich!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
+ fix + yeah und danke Der Beitrag wurde von rr.lovschitz bearbeitet: 7 Sep 2007, 11:37 |
|
|
7 Sep 2007, 13:44
Beitrag
#2
|
|
Full Member Gruppe: Members Beiträge: 307 Mitglied seit: 8-April 06 Wohnort: Wien Mitglieds-Nr.: 8.394 |
wow
|
|
|
7 Sep 2007, 15:43
Beitrag
#3
|
|
Rhythm Slave Gruppe: Members Beiträge: 2.489 Mitglied seit: 5-May 03 Wohnort: Vienna Mitglieds-Nr.: 1.656 |
|
|
|
7 Sep 2007, 22:55
Beitrag
#4
|
|
Newbie Gruppe: Members Beiträge: 62 Mitglied seit: 28-March 03 Wohnort: TYROL - VIENNA - TYROL Mitglieds-Nr.: 1.485 |
leck fettn
|
|
|
8 Sep 2007, 16:00
Beitrag
#5
|
|
Hardcoreposter Gruppe: Members Beiträge: 3.853 Mitglied seit: 22-March 02 Mitglieds-Nr.: 76 |
monolake ist sehr gut!
|
|
|
8 Sep 2007, 16:53
Beitrag
#6
|
|
ENFANT TERRIBLE Gruppe: Members Beiträge: 2.691 Mitglied seit: 31-October 02 Mitglieds-Nr.: 470 |
yeah yeah yeah!!!! (IMG:style_emoticons/default/devil.gif)
|
|
|
10 Sep 2007, 10:09
Beitrag
#7
|
|
Rhythm Slave Gruppe: Members Beiträge: 2.489 Mitglied seit: 5-May 03 Wohnort: Vienna Mitglieds-Nr.: 1.656 |
der flyer:
Der Beitrag wurde von simonlebon bearbeitet: 10 Sep 2007, 10:11
Angehängte Datei(en)
|
|
|
10 Sep 2007, 11:54
Beitrag
#8
|
|
Newbie Gruppe: Members Beiträge: 30 Mitglied seit: 20-June 07 Mitglieds-Nr.: 11.880 |
ja, monolake ist super! und wir freuen uns, ihn das erste mal in einen wiener club zu holen. checkt vielleicht mal seine site www.monolake.de ab.
da gibts ein paar interviews, bilder und auch musik zum runterladen! sein monodeck, gibts auch zu sehen, ist ziemlich cool. hat er zusammen mit doepfer entworfen, die z.b. auch mit kraftwerk an instrumenten basteln. monolake ist übrigens auch einer der erfinder von ableton live.. live spielt er mittlerweile mit verschiedenen projekten. z.b. als robert henke eher installationen und multimedia performances in gallerien und solchen festivals. mit seinem letzten projekt "layering buddha" (besteht aus sounds von fm3s buddha machine > www.fm3buddhamachine.com) hat er kürzlich eine honorary mention von der ars electronica im bereich digital music bekommen. als monolake spielt er dann die konkreteren live sets, laut homepage "a quite powerful techno set, featuring elements from the last vinyl records and lots of unreleased material, certainly fitting well in a dance club context." dafür haben wir ihn auch ins fluc gebucht! als verstärkung gibts dj glow, der, mittlerweile in berlin lebend, hier eines seiner wenigen sets in wien auf absehbare zeit, spielen wird. simon lebon, der gerade mit in2deep dabei ist, gescheiten techno in wien zu bringen und das auch sehr schön macht. ich, spunk, der das selbe versucht.. und ben swift, geheimtip aus berlin, der der party den letzten kick geben wird. als zusatz bonus gibt es von 23:00 bis 0:00 noch ein extra konzert von phobophob, der mit einer elektroakustischen live performance auftreten wird. man sieht sich im fluc! Der Beitrag wurde von exit bearbeitet: 10 Sep 2007, 11:57
Angehängte Datei(en)
|
|
|
10 Sep 2007, 12:31
Beitrag
#9
|
|
Rhythm Slave Gruppe: Members Beiträge: 2.489 Mitglied seit: 5-May 03 Wohnort: Vienna Mitglieds-Nr.: 1.656 |
hier ein interview mit monolake:
http://vagueterrain.net/content/archives/j...monolake01.html Ever since a string of seminal releases on chain reaction, Monolake has been synonomous with lush, atmospheric minimal techno. Corina MacDonald recently caught up with Monolake mainstay Robert Henke to discuss a number of his recent projects. -- VT: Minimalist music can embody repetition as both a linear continuum and a transitory state. Do you see the music of Monolake in these terms? RH: It's both. The linear continuum provides the repetitive static skeleton for the tracks but the slight changes over time define the overall shape. In some pieces the static element is more dominant and in others there is more transition. But the term minimalist doesn't apply to all Monolake tracks necessarily. In some ways a good work of art is always minimalist since the creation of art involves many more decisions against one thing in favour of another. Art is reducing possibilities to focus on some well defined details. VT: Is this idea of reducing possibilities what interested you about the buddha machine? RH: What initially caught me was their sound. The more conceptual side of the project reached my brain some seconds later. For the creation of my Layering Buddha mixes the reduced material was of course a very important factor. VT: How does your new album Layering Buddha compare to your other work with drones in Signal to Noise RH: Layering Buddha is the most conceptual Robert Henke album so far. From the very beginning I knew how it should be, while Signal to Noise was more driven by a specific mood rather than a strict musical concept. VT: A drone is as minimal as one can get sound-wise, why do you think these sounds captivate our imagination so much? RH: A good drone is highly complex under the surface. It is like a view over a city, which can be perceived as just a grey mass of buildings or as a very complex set of small parts where each part is complex in itself again. A good drone offers lots of depth and takes an appropriate effort to create but allows the listener to dive in as deep as he wants and leaves room for interpretation. The lack of dominant elements on the surface is an invitation to open your senses. VT: In your music there seems to be a tension between sound and structure that creates a tactile quality. You've talked in other interviews about your interest in the idea of music as sculpture in time. In the Atlantic Waves project, does this idea create a connection between the aural and visual space in some way? RH: Atlantic Waves has seen many revisions over the past five years. At the beginning the visual side only provided the interface for the audience and the performer to understand and manage the musical process. In its incarnation in the Atlantic Waves project the visual aspect became more and more important and now indeed the visual and the aural component represent two equally important parts of one single artwork. VT: Minimalist art of all varieties calls for engagement by listeners/spectators – how do you think the audio/visual dimensions of an Atlantic Waves performance affect your audience's involvement? RH: The visual aspect makes it easier to access the artwork since each change creates an immediate response while the sonic implication of that visual change might be more difficult to decode. Some interactive sound installations without visual feedback are not very satisfying for the audience since it is either nearly impossible to figure out which part of the sonic experience is controlled by which action or, in order to overcome this issue, the interaction is so simplified that the installation becomes boring. The visual part allows me to create complex yet controllable environments. VT: How does communication happen between the remote collaborators to influence the evolution of the work? Do you think there is any narrative aspect that comes out of these performances? RH: Atlantic Waves starts as an empty canvas. The remote performer and I know what we can do with the given structure but we do not know the result before the end of the performance. With the same set of sounds we are able to create anything from very quiet and sparse movements to building up a club track or ending up with a massive mess of sound. What evolves during the performance depends on our mood and on the situation. The Atlantic Waves software includes a little chat window, also projected during the performance. Once Deadbeat and I performed Atlantic Waves between a festival in Italy and his studio in Montreal and we played very quietly. After twenty minutes someone from the audience wrote me a message: "Can you play harder?" I told Scott that the audience in Italy wanted it harder and everyone could read this on the screen. Scott replied "sure" and filled up the grid with Bassdrum sounds and Hihats. Everyone was freaking out in the audience, because they really understood that there was an interaction between them, me and Scott on the other side of the world at this moment. VT: How is an Atlantic Waves performance similar to your experiences playing solo? RH: When I perform as Monolake I want to entertain and present either existing works in a new light or improvise with as much freedom as possible. This can become very eclectic at times. The Atlantic Waves setup is much more reduced and conceptual, it is more minimalistic, with all the positive and negative aspects of minimalism. VT: How does developing your own tools influence your art? Is there an iterative relationship between your development work and your creative process? RH: Sometimes I create software because I want to achieve a specific task. Atlantic Waves is a good example. First came the idea, then I wrote the software. Sometimes I have a good idea for an interesting tool and while trying to build it I come up with musical ideas. Studies for Thunder is a good example of this. I wanted to build a system to simulate thunder. Later I actually started to make a piece with the results of my research. VT: I'm interested in the interaction between the visual interface (say Atlantic Waves or Ableton Live) and musical creation. How do you think the evolution of sound creation tools from aural to visual has changed our relationship to sound? For example, sound editing has shifted from a primary reliance on our ears (i.e. tape splicing) towards visual representations of sound (i.e. waveform editors). How do you think this changes our perception of sound? RH: Visual representation of sound is evil. A waveform editor is an enormous help when editing sound but at the same time it has the potential to keep the composer effectively from listening. The visualization by nature stresses the abstract formal quality of a work but makes no statement about its content. The result is obvious, a lot of music these days works correctly according to a formal scheme but lacks beauty within. It takes quite some courage to work against the visual scheme, because oddly structured parts look so wrong. The timeline always tells us how long a piece is in bars or seconds but it knows nothing about our perception of time. We might think a part is too long because it looks long on screen but in fact it is interesting enough to be much longer and we would not shorten it if we could not see it but just listened. I often turn off the screen or close my eyes when listening to my edits because the visual representation is a false friend. VT: How do you think the Atlantic Waves project will continue to evolve? RH: I have plans to further enhance both the musical as well as the visual side of the project. In earlier versions the visual aspect was just a projection of a graphical user interface, and with each iteration of the software it became more abstract. Future versions will offer much more sophistication here. The fact that computers are getting faster and faster helps me a lot, since all visual structures have to be created in real time together with the audio. Maybe some day I will create a version where one can fly thru a 3D representation of the music while it is created, who knows.... -- More information on Robert Henke / Monolake is available at monolake.de |
|
|
11 Sep 2007, 09:16
Beitrag
#10
|
|
Rhythm Slave Gruppe: Members Beiträge: 2.489 Mitglied seit: 5-May 03 Wohnort: Vienna Mitglieds-Nr.: 1.656 |
@ admin: bitte 2 x 2 karten dafür verlosen, danke!
|
|
|
11 Sep 2007, 09:28
Beitrag
#11
|
|
Full Member Gruppe: Members Beiträge: 539 Mitglied seit: 1-August 05 Wohnort: Wien Mitglieds-Nr.: 6.881 |
lange drauf gewartet
|
|
|
11 Sep 2007, 10:06
Beitrag
#12
|
|
Newbie Gruppe: Members Beiträge: 16 Mitglied seit: 22-November 06 Mitglieds-Nr.: 10.460 |
sorry for thread hijacking...
aber für alle die es intressiert: monolake spielt auch am fr den 5.okt. in krems in der minoritenkirche im rahmen des kontraste07 festivals. |
|
|
11 Sep 2007, 10:16
Beitrag
#13
|
|
Rhythm Slave Gruppe: Members Beiträge: 2.489 Mitglied seit: 5-May 03 Wohnort: Vienna Mitglieds-Nr.: 1.656 |
sorry for thread hijacking... aber für alle die es intressiert: monolake spielt auch am fr den 5.okt. in krems in der minoritenkirche im rahmen des kontraste07 festivals. das wird soundmässig eher experimentell werden, in der wanne wirds dann ein astreines technoset von ihm geben..... http://www.klangraum.at/programm/kontraste...nolake-lillevan |
|
|
11 Sep 2007, 17:01
Beitrag
#14
|
|
Newbie Gruppe: Members Beiträge: 30 Mitglied seit: 20-June 07 Mitglieds-Nr.: 11.880 |
das mit krems ist insofern richtig, als robert henke dort auftreten wird. allerdings im rahmen des kontraste festivals, zusammen mit wolfgang mitterer. also, wie simon schon gemeint hat, eher experimentell. (http://www.klangraum.at/programm/kontraste/programmuebersicht/07/kontraste-07/mitterer-monolake-lillevan)
ist sicher eine schöne ergänzung zum auftritt im fluc. wo er dann eben techno spielen wird. |
|
|
11 Sep 2007, 17:09
Beitrag
#15
|
|
Newbie Gruppe: Members Beiträge: 75 Mitglied seit: 22-June 04 Mitglieds-Nr.: 3.922 |
...geiles booking!!
|
|
|
17 Sep 2007, 19:24
Beitrag
#16
|
|
Full Member Gruppe: Members Beiträge: 318 Mitglied seit: 17-December 04 Mitglieds-Nr.: 5.191 |
jep, schorfes booking & auch dabei (IMG:style_emoticons/default/music.gif)
|
|
|
17 Sep 2007, 20:57
Beitrag
#17
|
|
Newbie Gruppe: MemberS Beiträge: 11 Mitglied seit: 19-September 06 Wohnort: vienna Mitglieds-Nr.: 9.889 |
(IMG:style_emoticons/default/thumbs-up.gif)
na endlich mal auch in wien!! freu mich schon auf ein deepes set! |
|
|
20 Sep 2007, 13:28
Beitrag
#18
|
|
Newbie Gruppe: Members Beiträge: 30 Mitglied seit: 15-July 04 Mitglieds-Nr.: 4.042 |
|
|
|
20 Sep 2007, 13:43
Beitrag
#19
|
|
Rhythm Slave Gruppe: Members Beiträge: 2.489 Mitglied seit: 5-May 03 Wohnort: Vienna Mitglieds-Nr.: 1.656 |
|
|
|
20 Sep 2007, 14:46
Beitrag
#20
|
|
schnuffi Gruppe: tb te@m Beiträge: 10.726 Mitglied seit: 26-June 02 Wohnort: Wien Mitglieds-Nr.: 237 |
|
|
|
Vereinfachte Darstellung | Aktuelles Datum: 16. May 2024 - 11:02 |
Copyright 2001 - 2014 technoboard.at
|
Die
Texte geben die Meinung der Autoren und nicht unbedingt die des technoboard.at
Teams wieder.
Alle fraglichen Inhalte werden auf Anfrage und alle gegen die BoardRegeln verstossenden Einträge automatisch entfernt (sobald sie bemerkt werden). Kontakt: [email protected] |